top of page

Soustředění Srní: Plavecká forma se sama neudělá

Prakticky moje první letošní reálné soustředění je úspěšně přežito. Sice jsem si úvodem ledna již do Srní společně se skupinou LB-training odskočil, ale to bylo jenom na necelých 5 dní a jednalo se spíše o start up těla po zimním spánku. Pravda, že jsem toho zde mnoho nenaspal. Pobyt to však byl vydařený a Luboš Bílek opět dokázal skloubit super atmosféru, kvalitní tréninky ve světové konkurenci a neustálý smích na tváři. Ještě jednou děkuji za možnost se alespoň na krátkou chvíli zúčastnit. Zpět však do dní nedávno uplynulých…

Jako každý čtvrtek v brzkých ranních hodinách frčím pracovně do Prahy. 10.2. je mi však již ve 12:00 vysvobozením poslední objednaný pacient a sraz se zbytkem posádky. Přeházíme věci do auta a jedeme směr Srní. V 15:45 jsme již všichni vzorně nastoupeni na 25m plaveckém bazénu uprostřed Národního parku Šumava v Hotelu Srní a mácháme rukama i nohama před blížícím se tréninkem. Skupinu triatlonistů jsem vyměnil za plavce ze Žraloka Nová Paka, takže program je dost jasný a po celou dobu pobytu "monotónní". 2x denně 2hod plavání + nějaký doplňkový vytrvalostní sport, večer společné protažení. Hlavní skupina měla naplánováno celkem 9 dní ve vysokém tempu, a já to raději lehce pokrátil na 7 dní.

Složení týmu:

Hlavní trenér – Michal Řeháček

Plavci týmu A – Karolína Maršíková

Plavci týmu B – Filip Nýdrle, Petr Soukup, Štěpán Hruška, Maruška Karbanová a Eva Maršíková

Hostující – Radovan Demeter a Jan Berka

Lektorka na sociální média – Karina Vítková

Kdo kdy byl v Hotelu Srní, tak ví, že zázemí pro sportovce je zde opravdu luxusní a osobně jsem nebyl v mnoho lepších zařízeních. Hromada jídla, která při snídaních a večeřích funguje formou švédských stolů. Bazén přímo v prostoru hotelu spojený s wellness (sauna a pára). Nově zrekonstruované pokoje. Sportovní hala s horolezeckou stěnou, kde necháte zbytky energie a zatížíte jiné svalové partie. Bar otevřený do 22:00 a nedaleká jednota, kde lze zakoupit vše potřebné na party před dnem volna. Malebné okolní prostřední perfektně stvořené pro procházky (já jsem teda jenom běhal a jezdil na běžkách, ale za pár let v důchodovém věku i na procházky dojde). Co více si přát? Možná počasí, ale i to nám přálo a sněhová podmínka byla štědrá.

Vzhledem k tomu, že nejsem čistě plavec (za to jsem opravdu rád) a potřeboval jsem zamakat i na jiných disciplínách, tak jsem měl lehce modifikovaný program oproti čistě plavcům. 2x 2hod denně ve vodě jsou pro mě opravdu vražedné, takže jsem hrdě přežil jeden trénink a pak se raději vydal honit intenzitu i v jiných sportech. Odpoledne většinou patřilo již jenom vyplavání nebo „technickému“ plavání s následující návštěvou sauny/páry. Tělo nečekaně dobře spolupracovalo a i přes stále se navyšující únavu horní poloviny těla (kombinace plavání a běžek) jsem vydržel až do samého konce bez větších úlev od původního plánu. Jaká tedy byla moje čísla za 7 dní:

- váha při příjezdu 70,7kg vs 71,4kg na závěr (vzhledem k množství zkonzumovaného jídla, považuji za velký úspěch)

- 10x plavecký trénink s naplavanými 46,8 km

- 3x běžecký trénink se součtem 40 km

- 3x běžky s naježděnými 87km

- 2x se poblblo na horolezecké stěně, 1x bowling a 1x míčové hry

- každovečerní protažení nebo poválcování

- 8x malé pivo (neměl jsem energii skočit do jednoty a koupit si velký, takže jsem bral, co bylo na hotelu)

Nebudu nic zastírat, ale byl jsem opravdu rád, když jsem dojížděl svoji poslední pětadvacítku a věděl, že 2 dny nemusím do vody! Nyní to necháme trochu odležet a jdeme posunout moje cyklistické/běžecké skills. Díky všem účastníkům i Michalovi za společné dny! Než odjedu na další soustředění, nyní to bude již více o cyklistice, tak si ještě prásknu premiéru na skialpových závodech a v zimním triatlonu. Člověk se toho nesmí bát a posouvat se ve věcech, které má rád.

U jídla jsme zakázali jakoukoliv manipulaci s mobilním telefonem. Takto to reálně vypadalo po odchodu vedení :-). Super zábava...

PS: Pokud vám naplavané množství kilometrů přijde velké (mně ano), tak vás mohu uklidnit. Kája dala celkem 14x tréninků a naplavala 103km! To je 1/6 mého ročního objemu :-).